Monday, March 22, 2010

Syiling Lama

Datang seorang sahabat yang berhajat sesuatu.selepas beberapa jam bersembang maka keluarlah sekeping syiling lama yang agak menarik perhatian aku.
Diperolehi ketika menggali lubang dibelakang rumahnya.
Pelik jugak,jika diikutkan dikawasan kampung yang menjadi tempat lahir aku tidak ada sebarang kisah sejarah zaman dahulu kala.
Hanya terdetik satu kisah dimana satu ketika dahulu,anak sultan Jaafar,telah dilarikan oleh pengawal peribadi baginda ketika baginda dibunuh di Gurun oleh Inggeris dan Thai.
Anak baginda telah disembunyikan di Bukit Perak.Berdekatan dengan kampung aku.
Tetapi bagaimana datangnya syiling lama ni.Hanya yang Maha Besar yang tidak pernah tidur mengetahuinya...
Tidak ada sebarang maklumat untuk syiling ini,
Jika ada yang mengetahui silalah beri comment atau pun email terus kepada aku..
Dan jika ada yang berminat boleh menghubungi aku untuk perbincangan harga.


No comments: